Jag är på gång!

Första dagen på broderiutbildningen är avklarad och en provlapp med olika stygn är färdig. Det är jag med!
Kråksparken blev riktigt lyckad!
Det var en samling damer av olika åldrar och med olika erfarenhet av broderi och textil, men det kändes som att det var en skön grupp och att vi kommer att trivas ihop. Det blir fyra kurstillfällen på skolan om två dagar varje gång, varje termin. Kursen jag går nu är på ett år och så finns det påbyggnad med ett år till. Det spännande är att Västerbergs folkhögskola tillsammans med Högskolan i Gävle håller på att ta fram ett tredje år på högskolan. Tänk, en broderiutbildning med högskolepoäng! Tankarna snurrar redan kring forskningsprojekt...

Ja som jag sa, kråksparkarna blev lyckade och knutarna också, det är väldigt vad mycket olika stygn det finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0